Sjoukje & Sandra naar Uganda.reismee.nl

Onze eerste stappen in Kampala...

~~Zaterdag 16 september, we zijn veilig en wel op ons stek in Kampala.

Donderdag zijn we om 5 uur in de ochtend op pad gegaan naar Schiphol. Via Istanbul en onverwacht via Kigali kwamen we aan in Entebbe. Daar werden we vriendelijk opgewacht door een chauffeur en 24 uur later om 5 uur waren we in ons verblijf in Kampala. Ook daar werden we opgewacht en welkom geheten. Toen waren we echt wel heel moe. Maar het bed stond klaar en we zijn heerlijk gaan slapen.

In de middag kwam Frank, onze coördinator, langs om ons wegwijs te maken. Eerst lekker in de tuin gezeten met een bakje koffie en water en al heel veel informatie gekregen.

Vervolgens zijn we met hem op een boda (een soort brommertje) naar de stad gegaan. Het was een gekrioel van auto’s boda’s en voetgangers. Onze bestuurders waren erg goed want ze gingen overal tussendoor en langs terwijl wij dachten dat het niet zou passen. Dat ze niet uitglijden of in een kuil terechtkomen is erg knap. Leuk en spannend om zo door het verkeer te gaan.In de stad simkaarten gehaald, beltegoed, internetbundel, boodschappen en geld. Met al deze spullen en info kunnen wij tenminste even vooruit. En weer terug naar huis op de boda. Het was fijn dat Frank ons dat zo heeft laten zien want nu weten wij al binnen een dag hoe dit werkt.Na thuiskomst hebben we de andere mensen ontmoet die op Social Safari zijn en in het huis verblijven. Gezellig om kennis te maken en hun verhalen te horen. Uiteindelijk was het al weer laat voor we in bed lagen. Vandaag, zaterdag, hadden wij besloten om zelf op pad te gaan om een bestemming te bereiken die we wilden en om weer thuis te komen op de juiste plek. Wanneer je zelf amper weet waar je bent en waar je naar toe gaat is dat nog best lastig. Maar heel leuk om te doen en natuurlijk belangrijk om ergens te kunnen komen en je huis terug te kunnen vinden en voor een redelijke prijs. Want daar moet je goed over onderhandelen. Ook dat was gelukt. Bij de supermarkt waar we waren geweest hebben we nog even rondgelopen in de straatjes erachter. De mensen reageren heel vriendelijk. Thuisgekomen ook daar nog even in de buurt rondgelopen om te kijken waar we wat kunnen kopen. Groente, fruit et cetera, ook dat is gelukt. Al met al een geslaagde dag. Nu hebben we net in ons huisje zelf gekookt en gegeten.

Morgen zullen we een Afrikaanse kerkdienst bijwonen. We zijn benieuwd hoe dat hier gaat. En maandag mogen we dan echt beginnen bij ons project.

De kreet hier op straat… Mzungu, how are you? Het gaat goed met deze beide Mzungu’s!

Fijn weekend allemaal.

Sandra en Sjoukje

Marcus

Wow. Echt in een compleet andere wereld beland. Spannend allemaal. Heel veel succes met het project!

Ps is het meervoud van Mzungu niet Wazungu ipv Mzungu's? ;)

Groeten Marcus

Sander

Dames; fijn te lezen. Verstandige en leuke start zo. Fijn dat t vertrouwd is en dat jullie eerst kunnen verkennen en wennen. Een goede zondag en dan maandag een goede kennismaking en start.

Geen idee Marcus. ?

Henk en Eke

Goed aangekomen, dus! Fijn om jullie bericht te lezen. Succes!

Papa en mama Groen.

Wat een prachtig verhaal. Fijn dat ze jullie zo mooi wegwijs hebben gemaakt. Het begint nu echt voor ons te leven. Vanmorgen in de kerk dacht ik nu zitten zij daar helemaal in de kerk. We kijken uit naar jullie volgende verhaal.

Marja

Fijn om jullie verhaal te lezen. De eerste indrukken zijn positief. Heerlijk hoor!
Jullie in de Afrikaanse kerk; wij hier in De Schakel hadden startdienst: een inspirerende, maar ook enthousiasmerende en gezellige bijeenkomst van 09.30 - 12.30 uur. Veel jeugd. Ook hier is voor jullie gebeden.
Morgen een heel mooie eerste werkdag gewenst!

Peter

Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en er zelf op uit kunnen. Veel succes, en vooral, geniet er ook van!

Sandra Stienstra-Groen

Hoi Janny ik wilde even reageren op je bericht want ik vond dat zo fijn om te lezen maar ik heb deze per ongeluk verwijdert. Zou je deze er weer op kunnen zetten? Groeten sjoukje

Annamarie

Wat een belevenis. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ik volg met belangstelling jullie verhalen. Een gezegende tijd daar.

Sandra Stienstra-Groen

Dank jullie wel. Bijzonder dat jullie zo met ons meeleven!!

Elma

Leuk om mee te lezen! Succes met jullie mooie werk daar! Groetjes Elma

Janny Wielenga

:) Hier is 'ie nog een keer Sjoukje!
Wat fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en dat de eerste indrukken goed zijn. Bijzonder dat jullie daar nu een kerkdienst meemaken terwijl wij hier gewoon in Tzum in de kerk zitten. Er is vanochtend voor jullie gebeden! Ik kijk uit naar jullie volgende bericht. Groet Janny Wielenga

Doingoood